Fyzioterapie pánevního dna

S čím vám mohu pomoci:

• Inkontinence (únik moči)
  • Bolesti v oblasti pánve, bederní oblasti, kostrče, podbřišku
  • Bolestivá menstruace nebo poruchy cyklu
  • Sexuální dysfunkce (neschopnost dosáhnout orgasmu, bolestivý pohlavní styk atd.)
  • Pokles pohlavních orgánů
  • Funkční neplodnost
  • Časté urogynekologické záněty
  • Problémy s vyprazdňováním
  • Špatná funkce břišních svalů
  • Diastáza (rozestup) břišních svalů
  • fyzioterapie v těhotenství, po porodu, po porodu císařským řezem

Na co se při fyzioterapii pánevního dna připravit?

Dopředu zapátrejte v paměti nad důležitými anamnestickými událostmi, budu se vás ptát na úrazy, operace, prodělané nemoci, léky, které berete i na co jste alergičtí. Dále na proběhlé porody, na průběh menstruace a různé gynekologické potíže. Budeme zjišťovat příčinu vašich potíží, kdy a jak začaly, co vám přináší úlevu, co naopak zhoršení. Cokoliv, co by mohlo souviset s vaším stavem, mě bude zajímat.

Pokud jste již cokoliv řešili s jinými odborníky, vemte i lékařskou zprávu, pokud ji máte.

Přijďte v pohodlném spodním prádle, budete se do něj vysvlékat. Základní vyšetření probíhá ve spodním prádle formou kineziologického rozboru - vyšetření pohybového aparátu od hlavy k patě, vyšetření pohybových režimů, dechového stereotypu apod.

Pokud se tak spolu domluvíme, bude nás na další terapii čekat vyšetření/ošetření tkání přes pochvu případně přes konečník. Vyšetření není bolestivé, maximálně nepříjemné po pocitové stránce. Často z pochopitelných důvodů doprovázené ostychem a studem. Budu se vám snažit být co nejvíce nápomocná, abyste se cítila v bezpečí a mohla se uvolnit.

Jestli to bude potřeba, lze při terapii využít různá vaginální závaží nebo jiné pomůcky

Po terapii může dojít k přechodnému rozbouření potíží. Nemělo by však trvat déle než 3 dny. Po fyzioterapii je lepší naplánovat si odpočinek a nekombinovat ji s jinými formami terapie nebo wellness procedurami. Pokud se vám po fyzioterapii cokoliv nezdá, nebojte se napsat nebo zavolat a potíže zkonzultovat.

Nemusíte mít strach, vše vám vždy dopředu vysvětlím a řeknu co budu dělat, abyste věděli co vás zrovna čeká. Pokud se vám kdykoliv nebude cokoliv líbit a budete chtít s probíhající terapií skončit, dát si pauzu nebo jakkoliv upravit, stačí říct. Vše je o vzájemné komunikaci a důvěře.

Nemusíte se ničeho bát, na všechno vás navedu, pomůžu vám najít v sobě cestu, kterou daný "úkol" zvládnete. Takže strach z toho, že něco nezvládnete, není na místě. Vždy najdeme nějakou cestu, kudy se dostaneme do cíle.

Vytvořte si webové stránky zdarma!